Аналіз роботи МО класних
керівників за 2016 – 2017 н. р.
Класний керівник-
стрижень виховного процесу. Це нитка, яка зв’язує в одне ціле дитину,
учителя-предметника, батьків, громадськість. Класний керівник- універсальна
особистість. Це і вихователь, і психолог, і соціальний педагог, і
педагог-організатор. Він повинен мати мудрість учителя, відповідальність
старшого товариша, доброту матері, строгість батька.
Для учня в школі немає ближчої
людини, ніж класний керівник. Від нього залежить ступінь сформованості дитячого
колективу. Вміння згуртувати навколо себе дітей - великий дар і велика робота.
Вміння захопити, повести, відкрити світ-неоціненний скарб справжнього педагога.
Захоплення вчителя стає захопленням учнів. Інколи риси характеру класного
керівника переходять у характер вихованців. Адже байдужість породжує байдужість. І лише вогонь породжує вогонь!
Головним завданням методичної роботи у школі є надання реальної, дієвої
допомоги класним керівникам та вихователям у процесі розвитку їхньої
майстерності як сплаву професійних знань, навичок і вмінь.
Методичне об'єднання класних
керівників – структурний підрозділ внутрішньошкільної системи керування
виховним процесом, який координує науково-методичну та організаційну роботу
класних керівників.
МО класних керівників 5-11 класів налічує 7 членів. З них:
Учителів вищої категорії:
Красножон О.В., Оченаш В.Г.
Учителів І кваліфікаційної
категорії: Злагоднюк О.Г., Бельська А.В.,
Лютинська М.О.
Учителів 2 кваліфікаційної
категорії: Горячківська Л.О., Прус Д.О.
У 2016 - 2017 навчальному році виховна діяльність була
спрямована на реалізацію Законів України «Про освіту», «Про загальну середню
освіту», «Про охорону дитинства», «Концепцію виховання дітей та молоді»,
«Концепцію громадянського виховання», «Національну доктрину розвитку освіти»,
«Конвенцію про права дитини», «Декларацію прав дитини» та
нормативно – правові акти, документи Міністерства освіти і науки України,
обласного управління освіти, органів
місцевого самоврядування.
Педагогічний колектив школи працює над реалізацією проблеми «Нові
технології виховання – як основний чинник стабільного процесу формування і
прийняття учнями гуманістичних цінностей та зразків громадянської поведінки».
Для
розв’язання цієї проблеми на першому засіданні МО класних керівників була
розглянута нормативно-правова база як основа діяльності класного керівника,
надані рекомендації з питань планування й організації діяльності учнів.
Розглядались питання морального виховання,формування в учнів потреби здоровому способі життя, робота з обдарованими
дітьми,національно – патріотичного виховання, робота з дітьми
схильними до правопорушень.
Методична робота
з класними керівниками проводилась у формі круглих столів, дискусій,лекцій , що дозволило досягти більш точної, конкретної роботи в
удосконаленні діяльності. Адже вчителі не лише вчились і приймали інформацію, а
й були активними учасниками. Члени МО класних керівників виступали з
доповідями, з різних тем і напрямків виховної роботи. Учителі постійно
знайомилися з новинками методичної літератури.
Мета роботи
методичного об’єднання –
сприяти професійному вдосконаленню особистості педагога, стимулювати творчість
класного керівника до пошуку нових форм
і методів виховної роботи, створення умов для розвитку й саморозвитку дитини.
Виконання завдань і реалізація основних
принципів виховної роботи протягом навчального року здійснювалися за основними
напрямками:
·
Ціннісне ставлення особистості до
суспільства, держави.
·
Ціннісне ставлення особистості до людей.
·
Ціннісне ставлення до себе.
·
Ціннісне ставлення до природи, до праці.
·
Ціннісне ставлення до мистецтва,
літератури.
·
Ціннісне ставлення особистості до
людей
Особливо слід
відмітити відкриту виховну годину у 6 класі на тему: «Дружба – найбільший
скарб» (Лютинська М.О.), «Твоє ім’я – твій друг» відкриту виховну годину у 7
класі (Горячківська Л.О.), учні 5 класу (кл. кер. Красножон
О.В.) презентували довготривалий проект «Школа шляхетності. Морально-етичне
виховання» виховну годину до Всесвітнього Дня вітань.
Учні
7 класу (кл. кер. Горячківська Л.О.)
презентували проект на тему: «Здоров’я і шкідливі звички».
Багато
уваги у цьому навчальному році приділялось класними керівниками професійній орієнтації учнів. Особливо слід
відзначити відкриту виховну годину у 8 класі на тему : «Освіта – шлях до
майбутньої професії» ( Злагоднюк О.Г.), виховну годину в 11 класі «У світі
сучасних професій» (Бельська А.В.)
Велику роль у роботі МО відіграє учнівське самоврядування. Школярі разом з
учителями обговорюють проблеми школи, селища. На учнівських засіданнях формуються завдання та створюються робочі групи для
їх виконання. Кожна з груп визначає свій власний напрям роботи, об’єкт і мету
дослідження, інформаційно-пошукову та практичну діяльність. Крім того,
визначаються форми співпраці з класним керівником, вчителями-предметниками,
батьками. Шкільний
парламент складається з представників делегацій від кожного класу, яких
обирають на класних зборах.
Очолювала шкільний парламент –
Новікова Ольга , учениця 11 класу.
В 2015-2016 навчальному році за ініціативи учнівського парламенту в школі
була введена рейтингова оцінка на кращий клас року. В цій номінації в 2016-2017 році перемогу здобули учні 7 класу
. Класним керівником є Горячківська Л.О.
Для реалізації
виховних завдань у школі розроблений план виховної роботи навчального закладу
та виховні плани класних керівників. Ці
плани охоплюють усі напрямки виховання: патріотичне, правове, моральне,
художньо-естетичне, трудове, фізичне, екологічне, превентивне та включають у
себе календарні, традиційні шкільні свята, заходи щодо зміцнення моральності та
утвердження здорового способу життя та ін.
Головне завдання
в роботі классного керівника-створення умов для розвитку особистості учня. І
досягається це організацією та проведенням виховної роботи з класним коллективом та діяльністю в суспільстві. Це:
1). гурткова робота та робота з обдарованими учнями :участь в
МАН, в обласних та районних олімпіадах,різних конкурсах.
МАН, в обласних та районних олімпіадах,різних конкурсах.
2). класні
керівники вивчали домашні умови життя учнів, підтримували тісний зв’язок з
батьками, визначали коло спілкування дітей у школі та поза нею.
3). проводилися виховні заходи з учнями .
Під час взаємних відвідувань позакласних заходів, при організації відкритих
годин спілкування, колективних творчих справ класні керівники вчились
аналізувати свою роботу, правильно оцінювати її результати, виправляти
недоліки.
З метою реалізації проблеми розвитку інтересів та здібностей учнів у школі
працюють гуртки, спортивні секції. Аналізуючи нахили особистості рівень
розвитку творчих здібностей учнів класні керівники проводять корегуючи роботу,
створюють ситуацію успіху залучають дітей до гурткової та секційної роботи.
Традиційно були проведені свята: Свято першого дзвоника, Святковий концерт до дня
вчителя, Свято осені, звітний концерт до Дня козацтва, День здоров’я, Новий рік та багато
іншого.
МО класних керівників багато уваги приділяло проблемі налагодження
індивідуального підходу до кожної особистості, розвитку творчого потенціалу
дитини та профілактичній роботі, напрвленій на правовий аспект виховання учнів,
схильних до правопорушень. Адже кожна
дитина - це особистість, а кожна особистість потребує творчого підходу, великого
терпіння і любові з боку педагога-вихователя.
Аналізуючи самооцінку роботи класного
керівника, знову ж таки переконались у тому, що сьогодні дуже складно говорити
про систему виховної роботи, оскільки кожен із класних керівників
намагається відшукати свої шляхи вирішення здавалося одних і тих же завдань. І
чим вища майстерність класного керівника, тим результативнішим є процес виховання:
менше конфліктів, більше доброти і взаєморозуміння у взаєминах між педагогом і
його вихованцями. Помітно впроваджуються нові форми роботи, прагнення йти в
ногу з часом. Працювати й творити в інтересах дитини задля дитини.
Тематика засідань
шкільного методичного об’єднання
класних керівників
на 2017 - 2018 н. р.
№
з/п
|
Зміст роботи
|
Дата проведення
|
Відповідальні особи
|
Примітка
|
1.
|
1 засідання
1.
Розгляд
та обговорення плану роботи методоб’єднання на 2017/2018 н. р.
2.
Розподіл
доручень між членами м/о.
3.
Ознайомлення
з нормативно-правовими документами на 2017/2018 н. р.:
-
методичні
рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у
2017/2018 н.р.;
-
методичні
рекомендації щодо здорового способу життя та фізкультурно-спортивної роботи з
дітьми та учнівською молоддю у 2017/2018 н.р.
-
про проведення Першого уроку у 2017/2018 н.р. та ін.
4.
Рекомендації
щодо змістового наповнення планів виховної роботи та їх оформлення.
5.
Розгляд
та обговорення планів виховної роботи на І семестр.
6.
Подання
пропозицій щодо атестації педагогічних працівників, що є членами м/о, в 2018
році.
7.
Огляд
новинок методичної літератури,
методичних листів і
рекомендацій МОН України,
рішень РДА та
управління освіти
|
Серпень
|
Голова МО
Педагог – організатор
ЗНВР
Бібліотекар школи
|
|
2.
|
2 засідання
1.
Круглий стіл «Морально-духовний розвиток п’ятикласника та
створення комфортних умов для розкриття учнівського потенціалу».
2.
Роль
вчителя та психолога у шкільній адаптації учнів 5-х класів.
3.
В.О.Сухомлинський
про виховання «важких дітей»
|
Жовтень
|
Класний керівник 5 класу
Психолог школи
Класний керівник 7 класу
|
|
3
|
3 засідання
1.Новітні технології формування учнівської молоді ціннісного
ставлення до сім’ї, родини,
людей (доповідь).
2. КТС – шлях до соціалізації
учнів
3.Виховання
толерантності школярів у педагогічній спадщині В.О.Сухомлинського.
5.Тренінгове заняття
«Бути вихователем - бути собою»
|
Січень
|
Класний керівник 9 класу
Класний керівник 6 класу
Класний керівник 8 класу
Психолог школи
|
|
4
|
4 засідання
1. Підготовка
підростаючого покоління до дорослого, сімейного життя.
2.Фізичне виховання у педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського.
3.Творчий
обмін думками «Сучасні
підходи до організації виховної роботи та роль класного керівника у
формуванні життєво компетентної особистості школярів».
4.
Характеристика
діяльності педагогічних працівників, які атестуються в 2018 році, у
міжатестаційний період.
5.
Тренінгове
заняття «Бути вихователем - бути собою»
.
|
Березень
|
Класний керівник 11 класу
Класний керівник 10 класу
Класні керівники 5-11 класів
ЗНВР
Психолог школи
|
|
5
засідання
1. Про результати
контролю за якістю
проведення виховних годин.
2. Підсумки роботи МО класних керівників за
2017 -2018 навчальний рік.
3. Пропозиції щодо виховної роботи в
наступному навчальному році
|
Травень
|
Голова МО
Члени МО
|
Список членів методичного об’єднання класних керівників
№
п/п
|
Прізвище, ім’я, по батькові
|
Клас
|
Категорія
|
Предмет
,який викладає
|
Методична
проблема класного керівника
|
1
|
Бельська
Антоніна Валеріївна
|
5
|
І
|
Англійська
мова
|
Розвиток
та формування кожного учня,як особистості, виховання кращих рис людини,громадянина
України
|
2
|
Красножон
Оксана Вікторівна
|
6
|
Вища
|
Хімія та біологія
|
Створення
сприятливого середовища для виховання та формування особистості дитини
|
3
|
Лютинська
Марина Олександрівна
|
7
|
І
|
Інформатика
|
Формування
творчої індивідуальної особистості школяра,виховання свідомого громадянина,патріота
своєї Батьківщини
|
4
|
Горячківська
Людмила Олександрівна
|
8
|
ІІ
|
Українська
мова та література
|
Громадянське
виховання учнів,розвиток самосвідомості та культури самовиховання кожного
учня
|
5
|
Злагоднюк
Олена Григорівна
|
9
|
І
|
Математика
і економіка
|
Формування
свідомої і соціально адаптованої особистості шляхом розвитку позитивних
морально – етичних цінностей
|
6
|
Прус
Дмитро Олександрович
|
10
|
ІІ
|
Фізичне
виховання
|
Формування
і розвиток творчої особистості,розвиток самоврядування в класному колективі
|
7
|
Оченаш
Віталій Григорович
|
11
|
Вища
|
Географія,історія,захист Вітчизни
|
Формування
учнівського колективу та виховання кращих рис людини,громадянина України
|
на
2017 - 2018 н. р.
№
п/п
|
Тема
заходу
|
Форма
проведення
|
Відповідальні
|
Термін проведення
|
Категорія
учасників
|
1
|
Я вірю в силу доброти»
|
Виховна година
|
Бельська А.В.
|
Листопад
|
Учні
5 класу
|
2
|
Що
означає бути толерантним»
|
Виховна година
|
Красножон О.В.
|
Листопад
|
Учні
6 класу
|
3
|
«Відкриваємо Україну»
|
Виховна година
|
Лютинська М.О.
|
Грудень
|
Учні
7 класу
|
4
|
«Освіта і вибір майбутньої професії»
|
Виховна година
|
Горячківська Л.О.
|
Листопад
|
Учні
8 класу
|
5
|
«Професій
багато,як вибирати»
|
Презентація
|
Злагоднюк О.Г.
|
Листопад
|
Учні
9 класу
|
6
|
«Світ майбутніх професій Кіровоградщини»
|
Проект
(презентація)
|
Прус Д.О.
|
Квітень
|
Учні
10 класу
|
7
|
Учителю вдячні»
|
Свято
|
Оченаш В.Г.
|
Вересень
|
Учні
11 класу
|
Тематика засідань
шкільного методичного об’єднання
класних керівників
на 2018 – 2019 н. р.
№
з/п
|
Зміст роботи
|
Дата проведення
|
Відповідальні особи
|
Примітка
|
1.
|
1 засідання
Тема: « Пошук: самовдосконалення,самовиховання,
самоосвіта».
1.
Розгляд
та обговорення плану роботи методоб’єднання на 2018/2019 н. р.
2.
Ознайомлення
з нормативно-правовими документами на 2018/2019 н. р.:
-
методичні
рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у
2018/2019 н.р.;
-
про проведення Першого уроку у 2018/2019 н.р. та ін.
3.
Рекомендації
щодо змістового наповнення планів виховної роботи та їх оформлення.
4.
Розгляд
та обговорення планів виховної роботи на І семестр.
5.
Огляд
новинок методичної літератури,
методичних листів і
рекомендацій МОН України,
рішень РДА та
управління освіти
|
Серпень
|
Голова МО
Педагог – організатор
ЗНВ
Бібліотекар школи
|
|
2.
|
2 засідання
Тема. Діяльність педагогічного колективу щодо забезпечення умов для самореалізації
особистості відповідно до її здібностей, інтересів.
1. Виступ. В.О.Сухомлинський про роботу з
обдарованими дітьми.
2. Виступ. Креативність
особистості, здатність до
творчого нестардатного мислення –
головна умова розвитку сучасного суспільства.
3.Круглий стіл. Розвиток творчих здібностей учнів.
|
Жовтень
|
Класний керівник 6 класу
Класний керівник 7 класу
Класні керівники 5-11 клсів
|
|
3
|
3
засідання
Тема: « Творчість :самовдосконалення, самовиховання,
самоосвіта»
Виступи :
1. «Сучасні виховні
технології в роботі класного керівника»
2. Проблеми підліткового
віку
3. Роль класного
керівника у формуванні здорового способу життя учнів
класу
|
Січень
|
Класний керівник 5 класу
Класний керівник 8 класу
Класні керівники 5-11 класів
|
|
4
|
4 засідання
Тема: «Профорієнтаційна робота в школі. Виховання в
учнів розуміння краси людської праці»
Виступи:
1.Організація профорієнтаційної роботи в класі
2. Зміст,форми,методи і прийоми
профорієнтаційної виховної роботи з учнями.
3.Робота з профорієнтації зі старшокласниками як засіб
їх соціокультурного розвитку.
4. Профорієнтаційна робота серед учнів випускних
класів.
|
Березень
|
Класний керівник 9 класу
Класний керівник 10 класу
Класний керівник 11 класу
Практичний
психолог
|
|
5 засідання
Тема: « Успіх
як результат:самовдосконалення, самовиховання, самоосвіта».
1. Про
результати контролю за
якістю проведення виховних
годин.
2. Підсумки
роботи МО класних керівників за 2018 -2019 навчальний рік.
3.
Пропозиції щодо виховної роботи в наступному навчальному році
|
Травень
|
Голова МО
Члени МО
|
Список членів методичного об’єднання класних керівників
№
п/п
|
Прізвище,
ім’я, по батькові
|
Клас
|
Категорія
|
Предмет
,який викладає
|
Методична
проблема класного керівника
|
Оченаш
Віталій Григорович
|
5
|
Вища
|
Географія,історія
|
Формування
учнівського колективу та виховання кращих рис людини,громадянина України
|
|
1
|
Бельська
Антоніна Валеріївна
|
6
|
І
|
Англійська
мова
|
Розвиток
та формування кожного учня,як особистості, виховання кращих рис
людини,громадянина України
|
2
|
Красножон
Оксана Вікторівна
|
7
|
Вища
|
Хімія та біологія
|
Створення
сприятливого середовища для виховання та формування особистості дитини
|
3
|
Лютинська
Марина Олександрівна
|
8
|
І
|
Інформатика
|
Формування
творчої індивідуальної особистості школяра,виховання свідомого громадянина,патріота
своєї Батьківщини
|
4
|
Горячківська
Людмила Олександрівна
|
9
|
ІІ
|
Українська
мова та література
|
Громадянське
виховання учнів,розвиток самосвідомості та культури самовиховання кожного
учня
|
5
|
Злагоднюк
Олена Григорівна
|
10
|
І
|
Математика
і економіка
|
Формування
свідомої і соціально адаптованої особистості шляхом розвитку позитивних
морально – етичних цінностей
|
6
|
Прус
Дмитро Олександрович
|
11
|
ІІ
|
Фізичне
виховання
|
Формування
і розвиток творчої особистості,розвиток самоврядування в класному колективі
|
Відкриті виховні години
на 2018 - 2019 н. р.
№
п/п
|
Тема
заходу
|
Форма
проведення
|
Відповідальні
|
Термін проведення
|
Категорія
учасників
|
1
|
«Моя Батьківщина-Україна»
|
Виховна година
|
Оченаш В.Г.
|
Березень
|
Учні 5 класу
|
2
|
«Твори добро бо ти людина»
|
Виховна година
|
Бельська А.В.
|
Березень
|
Учні 6 класу
|
3
|
«Я
та інші хлопчики й дівчатка»
|
Виховна година
|
Красножон О.В.
|
Листопад
|
Учні 7 класу
|
4
|
«У світі професій»
|
Виховна година
|
Лютинська М.О.
|
Лютий
|
Учні 8 класу
|
5
|
«Вибір професій»
|
Виховна година
|
Горячківська Л.О.
|
Листопад
|
Учні 9
класу
|
6
|
«Добро
і милосердя у моєму житті»
|
Виховна
година
|
Злагоднюк О.Г.
|
Листопад
|
Учні 10
класу
|
7
|
«Учителю дякую тобі»
|
Свято
|
Прус Д.О.
|
Вересень
|
Учні 11 класу
|
Немає коментарів:
Дописати коментар